Sunday, April 3, 2011

دروغ ۱۳ به نام "اینترنت ملی" و گاف جرس و العربیه


خبر راه‌اندازی "اینترنت ملی" از شهریور ۱۳۹۰ دروغ ۱۳ (۱ آوریل) است که سایت کمترین بر اساس خبرهایی از صدا و سیما مرکز فارس و خبرگزاری فارس منتشر کرد و به سرعت به عنوان یک خبر در کلیه سایتهای خبری مثل راه سبز و العربیه بازتاب پیدا کرد بدون آنکه از صحت و درستی آن اطمینان حاصل کنند. از آن جهت است که خبرگزاری مثل بی بی سی فارسی یا سایت کلمه هر خبری را تا زمانی که سایت و منبع موثقی تائید نکرده باشد روی خروجی خود قرار نمی دهند تا شرافت ژورنالیستی خود را لکه دار نکنند. شرافتی که جرس و العربیه متاسفانه بارها با خبرهای غیرموثق خود آن را لکه دار کردند. 

متن اصلی خبر را در زیر بخوانید.

تقی پور: پهنای باند اینترنت صد برابر می شود
دوشنبه ، 16 اسفند 1389 ، 18:01

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داد پهنای باند اینترنت در کشور برای هر کاربر صد برابر شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر، رضا تقی پور در حاشیه نشست هم اندیشی و راهبردی طرح ملی خرید اعتباری (میزان) در مرکز همایش های بین المللی سازمان صداوسیما، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در این نشست گفته شد 18 ماه دیگر ثبت نام این طرح از طریق اینترنت ملی خواهد بود گفت: توضیحی که این مسئول داد در باره دسترسی به فیبر نوری است.
وی افزود: با اجرای این طرح که یکی از مراحل اصلی شبکه ملی اطلاعات است، فیبر نوری را به در منازل و محله های کسب و کار، بنگاه ها، شرکت ها و موسسات دولتی خواهیم رساند.
تقی پور گفت: معنی این کار این است که پهنای باند موجود همان طور که معاون اول رئیس جمهور گفت، به صد برابر برای هر کاربر افزایش می یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: طبیعتاً کاربردهای بیشتری که الان به دلیل محدودیت های پهنای باند مشکل داریم، در آن شبکه قابل ارائه خواهد بود.
تقی پور در پاسخ به این سوال که این پهنای باند چه زمانی افزایش می یابد گفت: مرحله اول آن 18 ماه دیگر است که هسته اولیه یا مرحله اول دسترسی شبکه فیبر نوری به در منازل بتواند آغاز به کار کند.

6 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. با سلام.
    وبلاگ شما به زنجیره سبز اضافه شد.
    باتشکر از هکاری شما.
    زنجیره سبز

    ReplyDelete
  3. گزارش تصویری/نسرین ستوده در حاشیه نخستین دادگاه رسیدگی به ابطال پروانه وکالت اش
    درود بر شیر زنی از دیار ایران نسرین ستوده.............جرس نیوز
    چکیده :او در این دادگاه با چهره ای خندان و با اعتماد به نفس بالا حضور یافت که قوت قلب حاضران و فعالان حقوق زنانی شد که برای دیدن نسرین ستوده به کانون وکلای دادگستری آمده بودند....

    اولین دادگاه رسیدگی به پرونده ابطال پروانه ی وکالت نسرین ستوده صبح امروز با حضور نسرین ستوده در کانون وکلای دادگستری برگزار شد. نتیجه نهایی به دادگاه تجدید نظر و زمان دیگری موکول شد.

    ReplyDelete
  4. تشییع پیکر مهندس سحابی، صبح فردا چهارشنبه در لواسان
    او در سال ۱۳۸۷ به علت سال‌ها تلاش در عرصه مطبوعات برنده جایزه قلم طلایی از سوی انجمن آزادی مطبوعات ایران شد.









    چکیده :شنیده ها حاکی از آن است که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی، فشارهای زیادی را متوجه خانواده و همفکران مهندس سحابی کرده‌اند که مراسم تشییع وی در لواسان صورت...

    در پی درگذشت عزت الله سحابی، پیکر وی فردا از مقابل منزلش در لواسان تشییع می شود.
    به گزارش جرس، نیمه شب گذشته مهندس عزت الله سحابی در پی یک دوره بیماری در بیمارستان سجاد تهران در گذشت و پیکر او صبح امروز به خانواده وی تحویل داده شد.
    بر اساس خبر دریافتی، قرار است، فردا، صبح چهارشنبه، پیکر مرحوم سحابی از مقابل منزل وی در لواسان تهران تشییع شده و در گورستان همان منطقه به خاک سپرده شود .
    منزل مهندس سحابی در لواسان ، بلوار امام خمینی ، بعد از میدان گلن دووک ، خیابان پیام ، خیابان صحرای ناران ، کوچهٔ گلستان ، پلاک ۱۰ واقع شده است.
    شنیده ها حاکی از آن است که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی، فشارهای زیادی را متوجه خانواده و همفکران مهندس سحابی کرده‌اند که مراسم تشییع وی در لواسان صورت گیرد.
    در دو هفته ی اخیر که وضع جسمی مهندس سحابی بدتر شد، فشارهای امنیتی و اطلاعاتی برای برگزاری «بی مشکل» مراسم تشییع و تدفین مهندس سحابی، شدت یافت.

    ReplyDelete
  5. سه شنبه؛ ساعت پنج مقابل دفتر سازمان ملل؛ مراسم هفتم هاله سحابی
    سحام نیوز: در بیانیه شماره ٢«ستاد برگزاری بزرگداشت هفتمین روز شهادت هاله سحابی» که توسط گروهی از فعالان دانشجویی تهران تشکیل شده مجددا از حامیان جنبش و شهروندان خواسته شده است تا بعد از ظهر روز سه شنبه هفدهم خرداد ماه، روبروی دفتر سازمان ملل حضور به هم رسانده و با برافراختن نمادی سیاه و تجمع “سکوت”، آئین تعزیت ایرانی را گرامی بدارند.
    گفتنی است در واکنش به ممانعت ماموران حکومتی با برگزاری مراسم بزرگداشت مهندس عزت الله سحابی و مرحوم دختر وی (هاله)، گروهی از فعالان دانشجویی تهران، با تشکیل ستادی تحت عنوان «ستاد برگزاری بزرگداشت هفتمین روز شهادت هاله سحابی»، از شهروندان خواسته بودند که سه شنبه هفدهم خرداد ماه، روبروی دفتر سازمان ملل دست به تجمع بزنند.
    به گزارش جرس، در بیانیه شماره دوم این ستاد آمده است :
    ملت بزرگوار ایران
    چنان که در اطلاعیه شماره ١ به اطلاع رسید، این مراسم عصر روز سه شنبه ١٧ خرداد، در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار می شود تا اگر مسجدها و خیابان ها را بر عزای عزیزانمان حرام کرده اند انسانهای آزاده جهان را صدای استغاثه مظلوم اما قدرتمند ما بیدار کند.
    از شرکت کنندگان درخواست می شود رأس ساعت پنج بعد از ظهر، نمادی سیاه برافرازند و در “سکوتی لبریز از ناگفته ها” با آوردن حلوا و خرما آیین تعزیت ایرانی را گرامی بدارند.
    همزمان با این برنامه، نامه اى نیز به نمایندگی از جمع، به آقای “بان کى مون” دبیر کل محترم سازمان ملل تقدیم خواهد شد.
    قرار ما: خیابان پاسداران ، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، بلوار شهرزاد، مقابل ساختمان سازمان ملل، ساعت ۵ تا ۷ عصر
    لازه به ذکر است در بیانیه شماره یک این ستاد مردمی- دانشجویی آمده بود “با توجه به جلوگیری حکومت از برگزاری آیین بزرگداشت پدر میرحسین موسوی در مساجد و رفتارهای مشابهی چون تهاجم به تشییع زنده یاد سحابی، این تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل متحد برگزار می شود تا شاید صدای استغاثه ما به گوش جهان برسد.”
    همچنین طبق گزارش ها و نقل شاهدان عینی، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، روز پنجشنبه گذشته از برگزاری بزرگداشت مرحوم مهندس سحابی و همچنین هاله دختر وی جلوگیری کردند و جمعیت سوگواری را که قصد شرکت در مراسم داشتند، با باطوم و تیراندازی هوایی و ضرب و شتم و ارعاب، پراکنده ساختند.

    ReplyDelete
  6. امروز : ساعت پنج مقابل دفتر سازمان ملل؛ مراسم هفتم هاله سحابی
    همراه شو عزیز




    بیایید این بار و فقط ا ینبار نگذاریم خون هاله
    پایمالد شود

    بیایید انبار بیاد سهراب بیاییم بیاد ندا بیاییم بیاد محمد مختاری.......بیاد صانع ........ و بیاد صد ها شهید جنبش سبز بیایید این بار
    حماسه ای دوباره خلق کنیم بیایید تا دوباره به سرزمین مادریمان ایران افتخار کنیم
    وعده ما مقابل دفتر سازمان ملل
    با تشکر : گروه خبری جرس نیوز
    JARASNEWS-GREEN29.BLOGSPOT.COM

    JARASNEWS-GREEN30.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete